28
Jul 15

Hebben brandstofcellen en hybrides nog een toekomst?

Veel autofabrikanten, zoals Toyata, Honda en GM zijn al jaren bezig met de ontwikkeling van de brandstofcel-auto.  Die ontwikkeling gaat niet snel, men verwacht niet voor 2030 een voldoende grote infrastructuur te hebben uitgerold, dat mensen een dergelijke auto in overweging gaan nemen. Hetzelfde probleem is er met auto’s op elektriciteit, hoewel daar nu veel meer oplaadmogelijkheden zijn.  Probleem blijft echter de actieradius., aldus Huub Teesing, die zelf lang overwoog een Renault Twizzy aan te schaffen, maar daarvan afzag door de beperkte actieradius en snelheid.  Bovendien wilde zijn grote hond met geen stokslagen achterin de kleine cabine.

 

Huub Teesing Auto

Hybrides zijn de laatste jaren populair geworden dankzij de lage bijtelling en diverse subsidieregelingen.  Die voordelen worden nu allengs kleiner, omdat de staatssecretaris van Financiën tot het inzicht is gekomen, dat de schatkist daardoor wel al teveel geld misliep.  Toch blijft voorlopig elektrisch of hybride rijden nog wel interessant, maar het blijft vreemd dat geen enkele hybride auto de opgegeven verbruikscijfers haalt…

Hybridetechniek is echter niet alleen een zuinigheidsmaatregel, maar ook een manier om meer vermogen en betere prestaties uit je auto te persen, zo vervolgt Huub Teesing.  Tot slot: of je nu een elektrische auto wilt, of een hybride, of eentje met een brandstofcel of toch trouw blijft aan de vertrouwde benzine – of dieselmotor, de komende jaren neemt de keuze alleen maar toe..  Om alles duidelijk te maken, hebben sommige autofabrikanten voor hun speciale auto’s lange namen bedacht, zoals BlueTec HYBRID of PLUG-IN HYBRID, in chroom.  Daardoor dreigt de wereldvoorraad chroom uitgeput te raken.  Dus het advies van Huub Teesing is, de namen terug te brengen tot heldere symbolen, zoals “e” of “h”


Leave a Reply


Copyright © 2017 Huub Teesing – Teesing Group
Proudly powered by WordPress, Free WordPress Themes