19
Apr 16

Wie betaalt, bepaalt?

Het is een bekende uitspraak die zich niet alleen in Nederland heeft gevestigd maar ook in andere landen bekend staat.

De uitdrukking wie betaalt, bepaalt wordt ook gebruikt voor en door de media, in de politiek maar helaas ook in de zorg…. Eigenlijk overal om ons heen worden indrukken getracht over te brengen door partijen die het marketing instrument goed weten te gebruiken om hun producten en diensten aan ons kenbaar te maken.
http://huubteesingondernemen.blogspot.com/

Euro_coins_and_banknotesDe partijen welke hier het beste in zijn hebben vaak ook het grootste budget. Het aantal keren dat men wordt geconfronteerd met indrukken en reclames is dan ook enorm en gaat al snel richting de 250  impressies per dag… eigenlijk best veel als je hier over nadenkt. Zeker als je daarna beseft dat mensen willen dat je geconfronteerd wordt met hun logo/ uiting en ga zo maar door….

Sommige gebeurtenissen kunnen eigenlijk niet voorkomen in de wereld van geld, namelijk dat kleine partijen de gevestigde orde aanvallen.

Deze uitspraak hoorde ik van de week wederom vallen, nu eens in de context van het hedendaagse voetbal. De “grote” jongens welke in Europa al jarenlang de dienst uitmaken door zich elk jaar te kwalificeren voor het miljoenenbal van de championsleague.

De meeste mensen vinden immers dat het eentonig wordt, altijd Bayern Munchen of Barcelona en nou nooit eens een vreemde eend in de bijt…

Huub Teesing heeft eigenlijk helemaal niks met voetbal maar wordt toch af en toe geprikkeld, zeker nu na het overlijden van Johan Cruijff, is voetbal een veel gehoord onderwerp van discussie.

Naast Cruijff is het tegenwoordig niet meer denkbaar om bij het koffiezet apparaat met collega’s of met vrienden te praten over Leicester City. Dit is namelijk het kleine of het lelijke eendje waar vorig jaar niemand in geloofde. Nu staan ze bovenaan in de competitie die voor hun mee zou kunnen opbrengen dan het winnen van de champions league.

Iedereen is eigenlijk altijd voor de underdog, daar gaan vaak gevoelens van sympathie of empathie heen. Mensen vinden het immers heerlijk als een gevestigde orde (in dit geval Man. United of Chelsea) keihard omvalt (bekende hoofd boven het maaiveld).

Leicester gaat als men daadwerkelijk wint ook de geschiedenis in en zal ongetwijfeld worden verfilmd. Waar anders hoor je verhalen van spelers die enkele jaren geleden nog met een enkelband speelden en nu op het grootste podium van de wereld hun saamhorigheid kunnen laten zien. Hieruit blijkt eens te meer dat het team element belangrijker is dan 11 ego’s die teveel betaald krijgen.


Leave a Reply


Copyright © 2017 Huub Teesing – Teesing Group
Proudly powered by WordPress, Free WordPress Themes